czwartek, 1 sierpnia 2013

Pizza na grubym cieście

Potrzebne produkty

  • 300 g mąki pszennej
  • 3/4 szklanki ciepłej wody
  • 20 g drożdży
  • łyżeczka cukru
  • 3 łyżki oleju rzepakowego ( ja użyłam oleju z bazylią)
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 200 g pieczarek
  • 1 ostra papryczka
  • zioła do pizzy ( ja dodałam suszone oregano i świeżą bazylię)
  • 5 plastrów szynki konserwowej
  • 200 g tartego sera żółtego
  • 150 g mozzarelli
  • ketchup

Wykonanie
ciasto
  1. Mąkę łączymy z cukrem i solą.
  2. Drożdże rozpuszczamy w połowie ciepłej wody i odstawiamy na 5 minut.
  3. Drugą część wody mieszamy z oliwą.
  4. Wszystkie wyżej wymienione składniki łączymy, zagniatamy ciasto i odstawiamy w ciepłe. miejsce na ok 2 godziny.
  5. Po dwóch godzinach rozwałkowujemy ciasto, przekładamy na natłuszczoną blachę smarujemy ketchupem  i kładziemy na nie wszystkie składniki. Pieczemy w temperaturze 200 stopni przez ok 30 minut.
farsz
  1. Pieczarki kroimy na plastry i dusimy.
  2. trzemy ser, kroimy szynkę  i papryczkę na cienkie plastry.
  3. Małe kulki mozzarelli kroimy na połówki.

smacznego:)

* porcja na 2 osoby



Ostatnio zrobiłam pizzę wykorzystując ciasto, którego przepis podany jest powyżej, ale  zrobiłam inny farsz, więc się chwalę :))

Wykorzystałam:

  • mozzarellę
  • cukinię
  • czerwoną paprykę
  • bakłażana
  • szynkę parmeńską
  • pieczarki
  • ser żółty
  • ser brei




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz